Reklamefilm processen
Som et dogme til vores projekt, indgik det at vi skulle lave en reklamefilm til at understøtte konceptet for vores projekt.
Denne reklamefilm er indlagt i projektperioden som et to ugers ophold på TV-skolen i Advedøre.
Problemstillingen ved et dogme som dette, kunne i vores tilfælde være, at en reklamefilm ikke nødvendigvis ville være det naturlige valg til understøtning af vores koncept.
Brainstorm til reklamefilm:
• Film til flashspillet. En bluescreen filmning af folk der danser eller mooner.
• Mockunmentary om kikset ungt rockband. Det skal være et af flere afsnit om bandet. I dette afsnit skal man se bandet opvarme før en koncert. De både drikker, ryger, tager stoffer og de har selvfølgelig tatoveringer over det hele. Kameraet følger dem ind på scenen og her opdager seeren at koncerten finder sted enten i en børnehave eller på et plejehjem.
• Fra real life til tegneserie. Nogle børn der bliver suget ind i vandflasken og kommer ind i en fantastisk fantasiverden som er tegnet.
• Parkour/Jackass. Sjove og seje mennesker der laver det de er bedst til, mens de har vores tatoveringer på.
• Tatoveringsforretning. Et barn går ind i en tatoveringsforretning og kommer ud og ømmer sig. Kameraet fokuserer derefter ind i forretningen hvor tatovøren sidder og lægger overføringstatoveringer på børnene.
• Parodi på Nestea reklamen. Et barn falder bagover efter han har drukket af vores vandflaske og ender i en stor vandpyt. Han kommer derefter op fyldt med tatoveringer.
Efter vores brainstorm blev vi enige om at fremlægge vores idéer og derved finde ud af hvilken der var skarpest. Idéen om tatoveringsforretningen og Nestea reklamen var de to reklamer der var lettest at genfortælle og de blev også modtaget bedst af vores vejledere. Derfor arbejdede vi videre med udgangspunkt i disse idéer.
Vi blev enige om at smerte er sjovt. Derfor skal reklamen om tatoverings forretningen starte med at, seeren hører et smertesskrig fra en person der ligger på tatoveringsbriksen hos en skaldet, over tatoveret stor mand med ringe alle vegne.
Derefter ser man barnet komme ud af forretningen og ømme sig. Kameraet fokuserer derefter ind i forretningen igen over man ser tatovøren der sidder og lægger overforingstatoveringer.
Vi har talt om at denne film skulle filmes med mobiltelefoner, så seeren ikke er helt sikker på om der er noget der sker i virkeligheden. Reklamen skal lægges på YouTube, da det er her vores målgruppe befinder sig.
Nestea reklamen kan også være en krop hvor vandet fra vandflasken løber udover. Der kommer tatoveringer alle de steder hvor der har været vand. en ren visuel reklame, med fokus på tatoveringer og vandet. Måske er den til lidt ældre personer end målgruppe.
Efter brainstorm kom vi også på den idé at filme et større barn 13-18 år gå fuldstændig amok i en butik. Det skal måske filmes fra et overvågningskamera. Barnet skal ligge og skrige og banke i gulvet og ellers opfører sig som en treårig.
Der kommer derefter en tekst på skærmen. Poison/Pain kun for teens.
søndag den 4. maj 2008
Reklamefilm brainstorm
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar