Indsnævring af målgruppen: 8-12årige drenge og piger. Hipness, mode, barnlige sjæle,
Overførselstatoveringer. Salg idé. Musik: månedens band - "UNGdomsband". NORDISKE GUDER. Elverfolket.
Primære målgruppe:
Børn i alderen 8-12, af begge køn.
Sekundære målgruppe:
Yngre børn der følger de ældres trends, barnlige sjæle, ældre trendsættere.
Gatekeepers:
Forældrene - de skulle gerne være positivt indstillet overfor produktet, da det måske kan være med til at få børnene til at drikke mere vand.
Etikette: Anderledes form (evt. edderkop eller drage med glimmer). Man skal ikke kunne se hvilken tatovering der er inde i etiketten gennem flasken. Måske to forskellige, én til hver køn? Mange farver. Hjemmesidens adresse på.
Start lancering: 3pack til de unge. 8pack til de voksne. Vand til ungdomsarrangementer.
Sted: Supermarked i unge/BØRNEhøjde, Forlystelsesparker, McDonalds nye brand (de har taget de første spæde skridt mod sundhed med en sund menu). Skolevand istedet for mælk, sportsstævner, skolernesmotionsløb.
Produktet: flere farver eks. med glimmer, størrelse ikke større end 5x5cm, Anderledes, bestemt stil ala Pokomon og hængerøvsbukser og ROCK, tegneserie/påklædningsdukker. Måske én unik tattoo som er mere eftertragtet - samlermani.
Promotion: Kinderæg - en helt speciel tatovering som alle vil have, men som ikke er med i så mange flasker.
Flashfilm - vælg din egen hovedrolle - lav din egen tattoo.
Historien skal være holdbar og godt fortalt.
Karaktererne skal være spændende, måske noget fra nordisk eller græsk mytologi.
Arto, Youtube, Ofir og facebook - er målgruppen på facebook
Ekstra produkter: Tegnefilm, tegneserier, T-shirts, dukker, andre mad/drikkevarer?
Fastlægning af idé:
Vi vil lave et brand der sælger flaskevand primært til børn i alderen 8-12 år, hvor vores unique selling point er, at man får en "rub-on tattoo" med i købet. Brandet bygges op omkring nogle karakterer og ud over flasken vil vi producere en hjemmeside der skal agere interaktiv "legeplads" for børnene.
onsdag den 9. april 2008
Brainstorm af Produktet og Designet:
Etiketter:
etikette,
målgruppe,
tatovering
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar