onsdag den 9. april 2008

Brainstorm af Produktet og Designet:

Indsnævring af målgruppen: 8-12årige drenge og piger. Hipness, mode, barnlige sjæle,
Overførselstatoveringer. Salg idé. Musik: månedens band - "UNGdomsband". NORDISKE GUDER. Elverfolket.

Primære målgruppe:
Børn i alderen 8-12, af begge køn.
Sekundære målgruppe:
Yngre børn der følger de ældres trends, barnlige sjæle, ældre trendsættere.
Gatekeepers:
Forældrene - de skulle gerne være positivt indstillet overfor produktet, da det måske kan være med til at få børnene til at drikke mere vand.

Etikette: Anderledes form (evt. edderkop eller drage med glimmer). Man skal ikke kunne se hvilken tatovering der er inde i etiketten gennem flasken. Måske to forskellige, én til hver køn? Mange farver. Hjemmesidens adresse på.

Start lancering:
3pack til de unge. 8pack til de voksne. Vand til ungdomsarrangementer.


Sted:
Supermarked i unge/BØRNEhøjde, Forlystelsesparker, McDonalds nye brand (de har taget de første spæde skridt mod sundhed med en sund menu). Skolevand istedet for mælk, sportsstævner, skolernesmotionsløb.


Produktet:
flere farver eks. med glimmer, størrelse ikke større end 5x5cm, Anderledes, bestemt stil ala Pokomon og hængerøvsbukser og ROCK, tegneserie/påklædningsdukker. Måske én unik tattoo som er mere eftertragtet - samlermani.

Promotion: Kinderæg - en helt speciel tatovering som alle vil have, men som ikke er med i så mange flasker.
Flashfilm - vælg din egen hovedrolle - lav din egen tattoo.
Historien skal være holdbar og godt fortalt.
Karaktererne skal være spændende, måske noget fra nordisk eller græsk mytologi.
Arto, Youtube, Ofir og facebook - er målgruppen på facebook

Ekstra produkter:
Tegnefilm, tegneserier, T-shirts, dukker, andre mad/drikkevarer?

Fastlægning af idé:

Vi vil lave et brand der sælger flaskevand primært til børn i alderen 8-12 år, hvor vores unique selling point er, at man får en "rub-on tattoo" med i købet. Brandet bygges op omkring nogle karakterer og ud over flasken vil vi producere en hjemmeside der skal agere interaktiv "legeplads" for børnene.


Ingen kommentarer: