tirsdag den 29. april 2008

Fokusgruppe interview d. 30/4-2008

Fokusgruppe interview med 6-10 trendsetters.
Før interviewet begynder skal alle have lov til at præsenterer sig selv, inklusiv de to interviewer. Derefter skal vi forklarer hvordan interviewet kommer til at foregå.
Der vil blive stille 4 åbne spørgsmål hvor alle vil komme til at sige sin mening. Der er ingen rigtige eller forkerte svar. Der er vigtigt at man prøver begrunde sit svar. Hvis diskussionen bliver for vild eller går i stå, vil vi stille nogle underspørgsmål så diskussionen kommer på rette spor igen.
Alle spørgsmål der er skrevet i BOLD er hovedspørgsmål, alle andre er underspørgsmål.

Mål med interview:
Finde stilen for labelen og tatoveringerne.
Få nogle spontane reaktioner på den visuelle fremlæggelse.
Finde ud af hvad der skal til for at de vælger vores produkt.

Hvordan finder du videoer på YouTube – hvad er dine søge kriterier?

Har du nogen sinde videresendt mails eller MMS’er? Hvorfor og hvilke?

Kan du finde ud af at komme billeder ind/uploade på din computer?


• Hvad synes I om tatoveringer og hvorfor synes I det?
• Hvem og hvad påvirker jeres smag?

Tatoveringerne kommer på bordet.

• Kan I lide nogle af disse tatoveringer og hvilke?
• Hvad kan I lide ved dem og hvad kan I ikke lide?
• Vil I have nogle af dem på?
• Hvad tror I jeres forældre vil sige til dem?


• Hvad påvirker jeres valg i butikkerne ?
• Er det anderledes når jeres forældre er med? Hvorfor?
• Hvis I ser et nyt produkt vil i så prøve det? Hvorfor?
• Hvilke reklamer har en virkning på jer?

Vandflaskerne kommer på bordet.

• Hvilken vandflaske vil du vælge i en forretning? Hvad kan du lide og hvad kan du ikke lide ved den?
• Ved du hvad navnet betyder og hvad forstår du ved navnet?
• Vil du have en med dig når du går?

Ingen kommentarer: